hej!

Hej hopp! Idag har vi varit på babycafé..var jätte kul.Filippa hittade den stora spegeln satt där en bra stund och pratade med sig själv. Lite kul å lyssna på. Åkte buss så Filippa somnade på bussen. Väckte henne när hon sovit typ en timma. så hon kunde somna på kvällen. Hon somnade vid kvart i sju i kväll så de var som de brukar. Var och handlad mat tills i möra, ska bjuda svärmor på mat. Hon kommer hit så jag kan tvätta nu innan vi flyttar. Ska passa på å städa lite med när hon är här. Vill ni ha ett gott recept?

Kinagryta. (2 personer)

 

 

Du behöver:

Ris

 

100 g bogfläsk (andra sorters kött går bra med, testa dig fram)

1 dm purjolök

0.5 paprika

5 cm gurka

 

Sås

1 msk Socker

0,5 msk Tomatpuré

1 msk Vinäger

1 msk Soya

1 tsk Potatismjöl

1 dl Vatten

 

 

Börja koka riset

Mät upp alla ingredienser till såsen i en skål och blanda

Skär fläsket i strimlor

Skär purjon i tunna ringar (skär i mindre bitar on så önskas)

Skär paprikan och gurkan i strimlor eller skivor

Stek köttet i matfett tills det blivit brunt

Lägg i paprika och purjo och stek i ca 2 min

Lägg i gurkan, rör om i såsen och tillsätt den till det andra

Låt koka upp.

Servera med ris och ev. jordnötter



Det här är hätte gott..de ska jag bjuda på i möra=) prova vett jag..


Ha de bäst..krama

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0